Dynamický remarketing je pro každý e-shop základním kamenem úspěšné inzerce na Facebooku. Umožňuje oslovit relevantní publikum s velmi relevantním inzerátem. Nejčastěji oslovuje uživatele v poslední fázi nákupního procesu a díky tomu zpravidla přináší nejlepší výsledky. Pojďme se podívat, jak takové DPA kampaně strukturovat, aby vše fungovalo, jak má.
Nejprve se podívejme na to, na co vše můžete DPA použít. Zůstaneme pouze u remarketingu, i když třeba ROI Hunter umí dynamickými reklamami oslovovat i nové publikum. Jak moc si s DPA vyhrajete záleží na vás a na tom, co všechno se vám podaří nacpat do Facebookového Pixelu. Odjakživa se používají tyto tři základní eventy:
- ViewContent pro zobrazení detailu produktu,
- AddToCart pro přidání produktu do košíku a
- Purchase pro nákup produktu.
Pokud jste ale kreativnější duše, můžete posílat i další informace:
- Search pro vyhledání produktu,
- AddToWishlist pro jakési přidání produktu na seznam přání, nebo
- nový event ViewCategory pro zobrazení produktu na detailu kategorie.
Tyto pokročilé eventy vám sice nepůjde nastavit přímo v Power Editoru, ale pokud si umíte pohrát s exportem do Excelu, používáte API, nebo FMP (ROI Hunter to umí :-)) je to možné.
Pro každý z těchto eventů samozřejmě můžete používat časové rámce, tedy dobu, po kterou má uživatel být zařazen do daného publika. Na školeních se často lidé ptají, jak má být takový časový rámec dlouhý. Samozřejmě je to individuální a záleží to na délce nákupního procesu vašeho e-shopu. Jinak to bude u prodejce potravin a jinak u prodejce luxusních kabelek. Nápovědu vám může dát Google Analytics, proklikejte se v levém menu do Elektronický obchod -> Asistované konverze -> Prodleva a uvidíte jaké procento transakcí se u vás na webu děje po jaké době.
U klasických ecommerce klientů nejčastěji používám tyto segmenty:
- 1 den,
- 2-3 dny,
- 4-7 dnů.
Pro ViewContent pak můžou sady reklam vypadat následovně
Název sady reklam | Cílení | Vyloučené publikum |
ViewContent_1den | uživatelé, kteří prohlídli produkt za poslední 1 den | |
ViewContent_2-3dny | uživatelé, kteří prohlídli produkt za poslední 3 dny | uživatelé, kteří prohlídli produkt za poslední 1 den |
ViewContent_4-7dnu | uživatelé, kteří prohlídli produkt za posledních 7 dnů | uživatelé, kteří prohlídli produkt za poslední 3 dny |
Tímto způsobem tedy můžu zaručit správné zacílení jednotlivých segmentů. V tomto prvním příkladě jsem ale vůbec nepočítal s dalšími eventy, což bych rozhodně měl. Chci totiž cílit zvlášť na uživatele, kteří přidali zboží do košíku (protože ti jsou pro mě nejrelevantnější a potřebuji je fakt k té objednávce jen popostrčit) ale i na uživatele, kteří jen viděli produkt na stránce kategorie – a toto je důležité hlavně pro eshopy s malou návštěvností. Zároveň taky chci vyloučit všechny, kteří u mě v poslední době nakoupili. Celkově tedy v DPA budu mít 9 reklamních sestav:
Název sady reklam | Cílení | Vyloučené publikum |
VievCategory_1den |
uživatelé, kteří viděli produkt na výpisu kategorie za poslední 1 den
|
prohlídli produkt za posledních 7 dnů,
přidali produkt do košíku za posledních 7 dnů,
všichni, co u mě nakoupili za posledních 7 dnů
|
ViewCategory_2-3dny |
uživatelé, kteří viděli produkt na výpisu kategorie za poslední 3 dny
|
uživatelé, kteří viděli produkt na výpisu kategorie za poslední 1 den,
prohlídli produkt za posledních 7 dnů,
přidali produkt do košíku za posledních 7 dnů,
všichni, co u mě nakoupili za posledních 7 dnů
|
ViewCategory_4-7dnu | uživatelé, kteří viděli produkt na výpisu kategorie za posledních 7 dnů |
uživatelé, kteří viděli produkt na výpisu kategorie za poslední 3 dny,
prohlídli produkt za posledních 7 dnů,
přidali produkt do košíku za posledních 7 dnů,
všichni, co u mě nakoupili za posledních 7 dnů
|
ViewContent_1den | uživatelé, kteří prohlídli produkt za poslední 1 den |
přidali produkt do košíku za posledních 7 dnů,
všichni, co u mě nakoupili za posledních 7 dnů
|
ViewContent_2-3dny |
uživatelé, kteří prohlídli produkt za poslední 3 dny
|
uživatelé, kteří prohlídli produkt za poslední 1 den,
přidali produkt do košíku za posledních 7 dnů,
všichni, co u mě nakoupili za posledních 7 dnů
|
ViewContent_4-7dnu |
uživatelé, kteří prohlídli produkt za posledních 7 dnů
|
uživatelé, kteří prohlídli produkt za poslední 3 dny,
přidali produkt do košíku za posledních 7 dnů,
všichni, co u mě nakoupili za posledních 7 dnů
|
AddToCart_1den | přidali produkt do košíku za poslední 1 den | všichni, co u mě nakoupili za posledních 7 dnů |
AddToCart_2-3dny | přidali produkt do košíku za poslední 3 dny |
přidali produkt do košíku za poslední 1 den,
všichni, co u mě nakoupili za posledních 7 dnů
|
AddToCart_4-7dnu | přidali produkt do košíku za posledních 7 dnů |
přidali produkt do košíku za poslední 3 dny,
všichni, co u mě nakoupili za posledních 7 dnů
|
Těchto devět ad setů se bude lišit v nabízené ceně za kliknutí. Bude samozřejmě záležet na výkonu, ale obecně můžeme říci, že čím jdete po tabulce dolů, tím by nabídka měla být vyšší, protože uživatel projevil o daný produkt vyšší zájem a tím pádem se dá předpokládat vyšší návratnost. Všimněte si také, že u všech ad setů vylučujeme „všechny, kteří u mě nakoupili za posledních 7 dnů„. Nikoliv ty, kteří zakoupili daný produkt. Ale pomocí klasického Website Custom Audience vylučujeme všechny nakupující.
Proč? Protože málokdy se stane, že bych u e-shopu nakoupil v pondělí a v úterý chtěl hned další objednávku. Mnohem častěji se ale stane, že si například při výběru mobilního telefonu prohlédnu několik produktů. Při klasickém DPA vyloučení těch, co nakoupili daný produkt se ale pořád zobrazují ostatní navštívené položky. Proto je dobré uživatele, který nedávno nakoupil, vyloučit úplně.
K této struktuře můžete mít řadu výhrad. Jako u ničeho v marketingu, ani tato šablona není 100%. Nebude fungovat u e-shopu s malou návštěvností, který třeba bude potřebovat dát všechny „košíkáře“ do jednoho adsetu. Nebude fungovat ani u velkého e-shopu, který potřebuje kampaně dělit do kategorií a zaměřovat se na uživatele ještě detailněji. Pro to, abyste nad strukturou DPA správně přemýšleli, to ale stačí.
The following two tabs change content below.
Lukáš Krejča
Head of MENAPI at ROI Hunter
Po pár letech práce PPC specialisty v agentuře a na volné noze jsem se přestěhoval do Dubaje, kde nyní vedu pobočku ROI Hunter & Business Factory. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní. Kontaktovat mě můžete přes e-mail lukas (a) lukask.cz nebo LinkedIn.