Home » Akviziční kampaně

Akviziční kampaně

Akvizice, akviziční kampaně

Potřebujete získat nové obchodní kontakty? Registrované členy? Nové platící zákazníky? Pro různé akvizice nabízí online marketing řadu skvělých nástrojů a možností. Řekněte mi, co potřebujete a já vám navrhnu akviziční kampaň na míru.

Jaké kanály?

Podle projektu, podle vašich cílů, cílové skupiny a rozpočtu budu vybírat vhodné kanály, které pro akviziční kampaň zvolíme. Můžou to být:

…ale možná konkrétně u vás najdeme i nějakou další cestu.

Jak na to?

  • Cíl – Nejprve musíme přijít na to, co potřebujete. Je cílem registrace lidí? Jakých lidí? Jaké údaje od nich potřebujete? Abychom mohli někam úspěšně dojít, musíme nejprve vědět, KAM.
  • Cena – Máte pevně stanovený rozpočet? Nebo je variabilní, například X Kč za jednu registraci? I podle toho budeme vybírat cestu, po které se vydáme.
  • Cílové stránky – Ať už vybereme jakýkoliv marketingový kanál, reklama povede na váš web, na nějakou cílovou stránku (landing page). Až tam se uživatel rozhodne, jestli provede konverzi (registraci, objednávku). Než spustíme jakoukoliv kampaň, vyladíme tuto landing page, nejspíš připravíme víc variant a ty budeme proti sobě testovat. Než vyrazíte na dlouhou cestu, taky byste měli pořádně zkontrolovat auto, které vás tam má dovést.
  • Volba kanálů  – Vybereme, kudy pojedeme. U větších kampaní vždy testuji více možností, abychom našli tu nejlepší, nebo kombinaci těch nejlepších. Možností je celá řada, jde jen o správné vyhodnocování a… optimalizaci.
  • Optimalizace – Jednou z největších výhod online marketingu je jeho flexibilita. Bylo by chybou nechat kampaně tak, jak jsme je naplánovali na začátku. Lepší bude je průběžně vyhodnocovat a upravovat. Mění se sezóna? Zdražil některý kanál? Vymysleli jsme novou akci nebo znění reklamy? To všechno při průběžné optimalizaci zvládneme.

Jeden příklad za všechny – PraceZeny.cz

pracezeny.czPortál PraceZeny.cz se specializuje na zaměstnávání žen a podporu diverzity. V létě 2013 jsme začali vymýšlet, jak zvýšíme počet registrovaných kandidátek.

Stanovili jsme si cíl: maximální cenu, kterou nás může jedna registrace stát. Zkontroloval jsem měření v Analytics a upravili jsme registrační stránku. Navíc jsme vytvořili ještě druhou verzi, abychom pomocí A/B testování mohli určit, která varianta funguje lépe.

Vybral jsem celkem 5 kanálů, které jsme do kampaně od začátku zapojili. Nepracovali jsme s nijak velkým budgetem, bylo proto potřeba se rychle rozhodnout, které kanály fungují a které ne. Během měsíce jsme tak například vypnuli reklamu v kontextové síti Sklik, protože v tomto případě se nedařilo naplňovat náš cíl. To ale neznamená, že v budoucnu či pro jiný projekt fungovat nebude.

Díky pravidelnému průběžnému vyhodnocování jsme na denní bázi mohli sledovat, jak se daří či nedaří cíl naplňovat a podle toho se kampaň upravovala.

všechny reference >>

 

 

Potřebujete přivést nové zákazníky?
Ozvěte se mi!