Odjakživa se o tom mluví, ale všichni víme, že je to boj s větrnými mlýny. Na internetu najdete spoustu nástrojů, které vám vyhodnotí „to vaše SEO“. Různé seo nástroje, analyzátory, kalkulátory a nevím, co ještě.
Jejich smyslem je, že zadáte URL adresu a daný nástroj vám udělá nějakou analýzu a zpravidla vám taky vyjede nějaké skóre. To vám samozřejmě řekne, že jste na tom špatně. A jsou na tom špatně v podstatě všechny weby, u každého se něco najde.
Co je potřeba říct je, že tyto analyzátory nijak neodráží to, jak dobře nebo špatně na tom je váš web z hlediska SEO. Opravdu ne. Při SEO je – zjednodušeně řečeno – nejzásadnější, jak máte bohatý a zajímavý obsah, jak pracujete s klíčovými slovy a jejich rozmístěním do vstupních stránek, kvalita obsahového profilu a jiné věci.
Analyzátory ale sledují pouze jednoduché technické aspekty vašeho webu. Co webu. Zpravidla jedné stránky. A to ještě málokdy víte které. To, že budete mít v analyzátoru skóre 100% ještě neznamená, že dobře děláte SEO! A hlavně to NEPLATÍ NAOPAK. Můžete mít hezký web, vysokou a výnosnou návštěvnost z vyhledávačů a skóre 50%. A takových webů je dost.
Jaký je tedy smysl těchto analyzátorů? Zblbnout hlavu lidem, kteří SEO tolik nerozumí. A získat je jako zákazníky. Všimněte si, že všechny tyto nástroje vám nabízí jednoduché řešení daného problému, a to když si zakoupíte jejich „balíčky“, služby, lhostejno, jak to nazývají.
Pokud tedy chcete pracovat s expertem v oblasti SEO, nedávejte mu jako úkol dosáhnout 100% v SEO analyzátoru. Pokud je k vám upřímný, řekne vám, že to jde udělat, není to zpravidla ani moc těžké, ale v SEO vám to žádné body nepřinese.
Nevěříte-li mi, koukněte po internetu, např.:
- SEOmaty jsou k ničemu
- Facebook stránka SEO Expert, a.s.
- SEO Analyzátor od SEO Expert s.r.o je blábol
P.S. Proč to píšu, když toho bylo napsané už tolik? Prostě proto, abych to nemusel furt dokola vysvětlovat.