V minulém týdnu přišel Google s oznámením o spuštění takzvaných rozšířených kampaní v AdWords (enhanced campaigns). Nechci v článku rozebírat, co tyto změny přinesou, ostatně to už bylo vysvětleno přímo v dané zprávě, případně velice přehledně změny představila Petra Větrovská. Vidím ale v této velice razantní změně – která jistě není konečná a věřím, že Google bude mnohé funkce rozšířených kampaní dotahovat do konce – dvě důležité věci, které bych chtěl zmínit.
1. Bude čím dál větší důraz na efektivitu reklamy
Zejména ze strany zkušených klientů bude (či už je) kladen velký důraz na efektivitu reklamy. Již na konferenci New Media Inspiration řekl Tomáš Búřil z AdExpres, že na internetu je v poslední době zhruba 3x vyšši růst inzerce než je nárůst inzertních ploch. To neznamená nic jiného, než že přednost bude mít KVALITA reklamy před kvantitou. Důraz by měl být kladen na přesné zacílení, důslednou analytiku a optimalizaci kampaní na základě výstupů z této analytiky (což je způsob, který dlouhodobě prosazuji při práci pro své klienty).
2. PPC v AdWords a Skliku je něco jiného
Jakkoli k tomuto výroku směřoval vývoj posledních měsíců, kdy zejména AdWords neustále rozšiřuje své možnosti a zlepšuje možnosti pro správu kampaní, touto změnou se rozdíl mezi fungováním jednotlivých systémů (kdy v ČR je povětšinou vhodné využívat oba) zase zvětšuje. Dříve se dalo říct, že vedení PPC v Skliku je jen import klíčových slov z AdWords editoru, dnes je ale chování a funkčnost obou systémů natolik rozlišná, že pro tvorbu a správu EFEKTIVNÍCH kampaní se jedná téměř o dvojnásobnou časovou zátěž. Oba systémy mají jiné funkce, jinou výkonnost a podle toho je potřeba k nim přistupovat.
Další odkazy: Google AdWords – rozšířené kampaně