Home » PPC » Audit PPC reklamy: navýšení počtu konverzí o 164 %

Audit PPC reklamy: navýšení počtu konverzí o 164 %

Při auditech PPC kampaní se často setkávám s několika základními chybami. Ty způsobují, že peníze za PPC reklamu vyhazujete oknem. Během auditu je možné tyto chyby odhalit, napravit a kampaně tak výrazně zefektivnit. Podívejme se na příklad jedné takové kampaně.

KvětinyExpres.cz zajišťují rozvoz krásných čerstvých květin po Praze, Brně, Ostravě a nově i dalších městech. PPC reklamu využívají dlouhodobě, je zdrojem velké části konverzí.

kvetiny-il

Přesto, když jsem se k těmto kampaním dostal, našel jsem hned několik děr, kudy utíkaly peníze. Jak kampaně vypadaly?

  1. Poměrně malé množství sestav.
  2. V sestavách byla různě zaměřená klíčová slova pohromadě.
  3. V sestavách byla zpravidla jen klíčová slova ve volné shodě.
  4. Kampaně byly současně cílené do vyhledávací a reklamní sítě.

Co s tím?

Odstřihnout reklamní síť

Jako první jsem od kampaně odstřihl reklamní síť. Pokud už má běžet, tak vždy ve zvláštní kampani. Za celou historii inzerce, ale byla z reklamní sítě 1 konverze, útrata pak v desítkách tisíc Kč.

Konkretizovat reklamní sestavy a navýšit jejich počet

Proč zobrazovat stejný inzerát na klíčové slovo „rozvoz květin praha“ a „rozvoz květin brno„? Uživatel mnohem raději klikne a spíše nakoupí, pokud bude vědět, že danou službu v jeho městě opravdu nabízíte. A raději klikne na inzerát, který mluví stejným jazykem – je tedy rozdíl, jestli hledá „rozvoz květin“ nebo „květiny kurýr„.

Z původních pár reklamních sestav jich je nyní aktivních přes 50. Každá obsahuje jen konkrétní klíčová slova a k tomu relevantní inzeráty.

 

Zpřesnit klíčová slova

Uživatel, který hledal „druhy růží„, nebo „květinářství olomouc“ si rozvoz květin v Praze překvapivě neobjedná. Ale i na taková slova se spouští reklama, pokud se využívá pouze volná shoda. Díky dlouhé historii jsem měl k dispozici bohatý přehled vyhledávacích dotazů, ze kterého jsem čerpal při vytváření slov v přesné a frázové shodě.

Využil jsem také služeb desítek vylučovacích shod, díky kterým mám nad reklamou vyšší kontrolu a vím, že i když mám stále slova ve frázové shodě, nebude se mi zobrazovat na hlouposti.

Výsledky

Tahle práce přinášela své ovoce okamžitě. Každý den výkon reklam vzkvétal a cena za konverzi se snižovala. Jejich absolutní počet pak rostl. Za únor tak oproti předchozímu roku tak kampaně přinesly o 164 % více konverzí. Celková útrata se přitom zvedla jen o necelých 6 %, a tak se náklady na jednu konverzi snížily o 47 %!

Po navázání jednorázové spolupráce jsme se nakonec odhodlali ke spolupráci dlouhodobé, protože peníze investované do PPC reklamy nám Lukáš zhodnotil a díky němu za stejné investované peníze máme 2x lepší příjem z tohoto zdroje návštěvnosti.

Michal Hanáček, KvětinyExpres.cz

 

Skvělá čísla si kampaně drží i dál a díky tomu, že jsou více pod kontrolou, vyžadují mnohem méně náročnou údržbu. Zkontrolujte si své kampaně, jestli vám neutrácí více, než je potřeba.

The following two tabs change content below.

Lukáš Krejča

Head of MENAPI at ROI Hunter
Po pár letech práce PPC specialisty v agentuře a na volné noze jsem se přestěhoval do Dubaje, kde nyní vedu pobočku ROI Hunter & Business Factory. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní. Kontaktovat mě můžete přes e-mail lukas (a) lukask.cz nebo LinkedIn.