U našich zákazníků se často setkávám s tím, že již mají zkušenosti z některými aktivitami internet marketingu, ty ale nejsou vůbec kladné. Jedním takovým příkladem může být PPC reklama ve vyhledávání. Ať už si ji klient spravoval sám, nebo mu byla spravována externě, výsledky se nedostavily a klient tak na PPC reklamu zanevře. Většina těchto kampaní pak má shodné rysy – několik základních chyb, které se pokusím popsat v tomto seriálu článků.
1. Jednoduchá struktura
Myslím, že se dá říci, že tyto zákazníky spojuje jedna věc – jejich PPC reklamu spravoval někdo, kdo tomu nerozumí, nebo (a to je asi ještě horší), kdo věděl, že pracuje pro člověka, který tomu nerozumí, a tak to odflákl. Většina takovýchto PPC účtů má pak jednoduchou strukturu: 1 kampaň – 1 reklamní sestava – 1 inzerát – 5 – 20 obecných klíčových slov.
Nedovedu si představit obor, kdy by to mohlo být dostatečné. V tomto první díle jen nastřelím, proč že je to špatně, jednotlivé části struktury PPC reklamy projdeme v následujících dílech.
Proč mít více kampaní?
Protože pak můžeme naši kampaň vhodně cílit – jak geograficky, tak jazykově.
Protože pak můžeme používat relevantní sitelinky (a další rozšíření reklam), které nebudou úplně vzdálené tomu, co uživatel hledal.
Protože můžeme měnit rozpočet podle úspěšnosti jednotlivých kampaní, což na úrovni sestav nejde.
Protože pak můžeme lépe využívat časový rozvrh reklam, což opět na nižších úrovních nejde.
Proč mít více reklamních sestav?
Tady jedno vysvětlení za všechny – kvůli relevanci inzerátů. Reklamní sestava určuje, které inzeráty náleží ke kterým klíčovým slovům. Budeme-li mít tedy jednu reklamní sestavu pro všechny klíčová slova dohromady, nebudou se nám zobrazovat relevantní inzeráty = nízké skóre kvality. Kvůli tomu budeme muset pro dosažení vyšších pozic zvyšovat cenu za proklik, čímž se nám reklama prodraží.
Navíc fakt, že nemáme relevantní inzeráty prokazatelně sníží CTR, což v důsledku znamená další zdražení prokliků. V konečném důsledku pak máme méně prokliků za vyšší cenu.
Proč více klíčových slov?
Na tomto místě opět připomenu, že se každé oblasti budu hlouběji věnovat v dalších dílech seriálu. Pro tuto chvíli nabízím jen stručné vysvětlení:
Pokud používáme nízké množství obecných (=drahých) klíčových slov, nemůžeme pokrýt celou oblast našeho podnikání. Nestačí inzerovat jen na název vašeho oboru, uživatelé hledají různé podoblasti, konkrétní produkty či služby.
Čím více konkrétních slov použijete, tím více uživatelů můžete oslovit. A dá se také říci, že čím více budou vaše slova konkrétní, tím levnější reklama bude.
Mám-li shrnout tento úvodní článek o nejčastějších chybách v PPC reklamě, vychází z něj jednoznačně, že nesprávně udělaná reklamní kampaň nejen že neosloví celkový počet cílových uživatelů, ale navíc se inzerentovi značně prodraží, ten by pak za stejnou celkovou cenu mohl oslovit daleko více lidí.
The following two tabs change content below.
Po pár letech práce PPC specialisty v agentuře a na volné noze jsem se přestěhoval do Dubaje, kde nyní vedu pobočku ROI Hunter & Business Factory. Miluji svou práci, rád o ní mluvím a učím ji ostatní. Kontaktovat mě můžete přes e-mail lukas (a) lukask.cz nebo LinkedIn.