Součástí londýnského veletrhu Ecommerce Expo je taky série přednášek na různá témata. Vybírám si úmyslně marketingově zaměřené přednášky a tady je to, co stojí za zmínku.
PPC začátek
Bjorn z agentury Finch začal středeční blok přednášek povídání o PPC, což jsem si nechtěl nechat ujít. Začátek to ale byl trochu vlažný. Co stojí za připomenutí?
- Sice platíte za kliknutí, ale to, co vás zajímá, jsou tržby.
- Snažte se v maximální možné míře využívavt přesnou shodu. Google jí má rád, protože CTR je mnohem vyšší než ostatních typů.
- Využívejte možností rozšířených kampaní. Lidi z mobilů mají jiný conversion rate, upravte podle toho nabídku.
- Využívejte remarketing ve vyhledávání, lidi, kteří už na vašem webu byli, budou konvertovat mnohem lépe. Opět by se to mělo promítnout ve vašem bidování.
- Sledujte svá data. Vyhodncujte je. Co by offline marketéři dali za data, která máme my.
Využívejte automatizaci ke komunikaci se zákazníky
Skip Fidura z dotmailer mluvil o tom, jak komunikovat se svými zákazníky. Co zaznělo?
- 21 % retailu v UK se odehrává online.
- I když nakupujeme online, pořád nakupují lidi od lidí. Myslete na to při svém komunikačním procesu.
- 4 základní fáze komunikace: přivítání zákazníka, pomoc při výběru, nákup, poděkování.
- Vítejte zákazníka co nejvíce osobně.
- I transakční e-mail je příležitoost pro nabídku dalších produktů.
- Spousta e-shpů neposílá informaci o odeslání objednávky, přitom je to pro zákazníka tak skvělá zpráva. E-shopy to nechávají na dopravci, pozitivní emoci si pak zákazník spojí spíše s ním.
- Skoro v polovině e-mailů po dokončení objednávky podle Skipa chybí to hlavní: „Thank you“
O M-Commerce
Přednáška Jima Rudalla a Robina Aitkena byla zajímavá hlavně živým demem, kdy jsem poprvé viděl přednášejícího připojit se mobilem k projektoru a živě ukazovat to, o čem mluví. A co z obsahu stálo za pozornost?
- Přestože návštěvnost ecommerce webů v UK vzrostla za poslední 4 roky o 1600 % (ze 3 % v 2010 na 52 % v 2014, konverzní poměr zůstává 3x – 4x menší než u desktopu.
- Nejvíce konverzní poměr mobilů ovlivňuje rychlost, přehlednost navigace a snadnost nákupu.
- Pokud má mobilní verze 1,5 MB, nebude to úplně OK.
- Amazon: každých 100 ms zpoždění při načítání stránky stojí 1 % zisku.
- Uživatel, který v e-shopu vyhledává, má 3-4x vyšší pravděpodobnost dokončení nákupu.
- Právě vyhledávání je na mobilu extrémně důležité.
- Většina e-shopů ale nemá na mobilu připraveno vhodné filtrování a na dotazy uživatelů nabízí příliš mnoho produktů.
- Většina vyhledávacích nástrojů na mobilních webech rozumí pouze klíčovým slovům, lidé ale v klíčových slovech nepřemýšlí (Pozn. PPCkaře: Jak kdo!).
Jak ovládnout Google SERP
Přednáška Jordana Weinsteina pro mě byla potenciálně hodně zajímavá, šla ale tak po povrchu, že z toho nic moc nebylo. Snad jen něco málo:
- Stránka s výsledky vyhledávání je jako realitní trh. Prostě chtějte mít co nejvíc místa pro sebe.
- Většinu výsledků vyhledávání tvoří placené reklamy. Nejvýraznější pro ecommerce jsou PLA Google Shopping kampaně.
- 50 % inzerentů v UK Google Shopping nepoužívá = velká příležitost. (Dost by mě zajímalo to číslo pro ČR…)
- U inzerentů, kteří je využívají, tvoří kolem 50 % útraty. Ziskovost je často lepší než u textových inzerátů.
Silverpop
- Zákazníci mají rádi nabídku personalizovanou jim na míru
- Soustřeďte se na to, co zákazníci chtějí nakupovat, ne na to, co chcete prodat
Tak zase zítra!
Update 9. 10.
Trochu jsem zapomněl doplnit zápisky z druhého dne. Nutno podotknout, že jich bylo ještě míň. Těch věcí, které by stály za vypíchnutí, bylo poskrovnu, tak snad ještě o eCommerce Expu obecně:
- Hodně se řešila komunikace se zákazníkem. Myslím, že i u nás je to hodně podceňovaná věc.
- Objevovala se spousta platebních možností, údajně s hlavní snahou co nejvíc usnadnit nákup.
- Také široké možnosti dopravy dávají prostor mnohem kvalitnějšímu řešení, než klasickému českému PPL/DPD vs. Pošta.
Celkově bych pocity shrnul asi takto: Prodávat zvládne v podstatě každý. Jde o to, co k tomu zákazníkovi nabídnete navíc.