Facebook reklamy
Reklamy na Facebooku jsou velice moderním a oblíbeným nástrojem pro propagaci různých projektů, neboť inzerujete tam, kde vaši (potenciální) zákazníci tráví mnoho času (více údajů o Facbeooku zde). Jaké jsou hlavní přednosti reklamy na Facebooku?
(vím, o čem to je, chci povídání přeskočit a podívat se rovnou na cenu)
Výhody reklamy na Facebooku
- Cílení – reklamy můžete zaměřit na přesně definovanou cílovou skupinu, a to podle věku, pohlaví, bydliště, školy / zaměstnání, zájmů, rodinného stavu – tedy podle všeho, co o sobě uživatelé na Facebook napíší. A věřte, že toho je hodně.
- Sociální efekt – u reklam se uživatelům často zobrazuje, že se líbí někomu z jejich přátel, což výrazně zvyšuje úspěšnost inzerátů.
- Cena – ve většině případů je reklama na Facebooku levnější než např. PPC reklama ve vyhledávání, platí se také zpravidla za kliknutí na reklamu a ceny se pohybují od 2-5 Kč za klik.
- Měření – při správném měření víte, které varianty reklam jsou nejúspěšnější, která cílová skupina nejvhodnější a podle toho můžete reklamu na Facebooku maximálně zefektivnit.
- Limity – lze nastavit denní limity (neutratíte za den více, než chcete) a také limity celkové (neutratíte za celou kampaň více, než chcete).
- Remarketing – velice efektivně zde můžete navštívit ty uživatele, kteří navštívili váš web, ale neprovedli konverzi (např. nákup).
TIP: Reklamu na Facebooku také školím. Můžete se přihlásit jak na školení základů, tak školení pro pokročilé.
Nevýhody reklamy na Facebooku
- Hodí se jen pro některé projekty. Pro někoho funguje skvěle, jinému se nevyplatí. Nejdůležitějším předpokladem úspěšné kampaně je, aby na Facebooku byla vaše cílová skupina. Prodáváte-li zájezdy pro seniory, asi to nebude ten pravý kanál.
- Nutnost využít kreditní kartu. Pro placení Facebook reklam je nutné využít platební kartu nebo PayPal. Ačkoliv je tento způsob naprosto bezpečný pro některé firmy je problematický.
Reklamy na Facebooku je možné využít jak pro propagaci firemní Facebook page (více zde), tak také samotných www stránek.
Reklama na Facebooku je vhodný nástroj pro většinu B2C projektů, pokud si však nejste jisti, zda právě u vás by se vyplatila,
zeptejte se mě.
Jak Vám mohu pomoci s reklamou na Facebooku?
Pro maximální efektivnost je zapotřebí nejen reklamu správně připravit, ale také pravidelně sledovat, vyhodnocovat a na základě výsledků optimalizovat. Zde jsou konkrétní činnosti, které dělám při správě reklamních Facebookových kampaní svých klientů:
- Příprava kampaně – zvolení několika vhodných cílových skupin; příprava a návrh několika (min. 4) variant reklam.
- Nahrání reklam na Facebook, spuštění kampaně
- Vyhodnocování kampaně – Která cílová skupina reaguje na reklamy nejlépe? Která reklama přivádí nejvíce návštěv/fanoušků a která nejlépe prodává?
- Optimalizace reklam – průběžná činnost založená na reálných číslech.
- Pravidelný reporting – klient dostává pravidelně podrobnou zprávu o tom, kolik peněz za reklamu utratil a co mu to přineslo.
Cena za přípravu a správu reklamy na Facebooku
- Příprava reklamy na Facebooku (navržení koncepce reklamy, vytvoření konkrétních návrhů inzerátů) – cena od 2000,- Kč
tuto částku je možno stanovit jako výkonnostní složku (success fee), která bude splatná až při dosažení kvalitního výkonu reklamy – platíte až za dobré výsledky!
- Měsíční správa reklamy (měření, optimalizace a reporting) – cena od 2500,- Kč / výkonově
Podmínky splatnosti success fee jsou stanovovány před spuštěním kampaně. Pro více informací mne prosím kontaktujte.
Uvedené ceny jsou bez DPH a neobsahují ceny za kliknutí (platí se přímo Facebooku), tyto se pohybují od 1-15 Kč (konkrétní odhad je součástí přípravy reklamy).
Chcete, aby vám Facebook reklama vydělávala?
Ozvěte se mi!