V Google AdWords „vyrostly“ PLA kamapně v Shopping kampaně, a zároveň s tím se změnil způsob, jak tyto kampaně můžeme optimalizovat. Důležitá funkce zobrazení vyhledávacích dotazů je trochu jinde, než bychom ji možná hledali.
Reklamy s produktovými informacemi (PLA) se nám vyvinula (nebo násilně vyvinou) v Shopping kampaně. Od původních PLA se liší některými funkcemi a ovládáním v prostředí AdWords, ale způsob jejich fungování je velmi podobný: z XML feedu se automaticky vybírají a „vymýšlí“ klíčová slova, která budou spouštět Vaši reklamu.
Klíčová slova tedy nevolíte vy, ale vybírá je AdWords. Vy je vidíte až zpětně a můžete přidávat pouze vylučovací výrazy. Tedy výrazy, na které se vaše reklama nemá zobrazovat. Potud je vše stejné se starými PLA kampaněmi, a pokud jste ještě nečetli, doporučuji můj starší článek o jejich optimalizaci (resp. ten o vyhledávacích dotazech).
Jak zobrazit vyhledávací dotazy v Shopping kampaních?
V nových Shopping kampaních se na to jde trochu jinak. Už nenajdete kartu klíčová slova, a tak nenajdete ani tlačítko podrobnosti. Vyhledávací dotazy se skrývají pod kartou Dimenze.
Z tohoto přehledu ale nemůžete přímo dotazy vylučovat. Já je nejčastěji do kampaně / sestavy vkládám přes AdWords Editor, případně přes seznam vylučujících slov.
Jak dál optimalizovat shopping kampaně?
- Sledujte jednotlivé produkty. Můžete je přímo v AdWords vyloučit, nebo si hrát s jejich CPC.
- Nevylučujte dotazy bezhlavě. To, že se některý dotaz nehodí (=nevyplácí) pro produkt A, neznamená, že se nehodí pro ostatní produkty.
- Rozdělujte produkty do skupin. Může být více cest jak produkty rozdělit, je potřeba najít tu nejlepší.
Líbil se vám článek? Registrujte se k newsletteru.
2x měsíčně posílám newsletter s aktuálními informacemi ze světa PPC reklamy. Pokud chcete zůstat v obraze, stačí zadat svůj e-mail.