Baví mě číst blog Matouše Hutníka 123 slov, kde před časem vyšel také text o buzzwordech. Píše se tam o tom, jak se pro dlouho zaběhnuté činnosti vymýšlejí názvy. Třeba „Někdo další začne normální a přirozené propagaci na internetu říkat inbound marketing. Další tvrdí, že studenti nejsou líní, ale trpí prokrastinací.“
Sám nemám rád, když se vymýšlejí různé supercool slova pro něco, co už dávno známe. Jenomže prostě někdy je to potřeba. Je mi jasné, že zkoušení dvou různých variant se používá odnepaměti, ve všech možných oborech. Ale zkrátka je snazší a praktičtější tomu říkat A/B testování než „takové to, když zkoušíš, jestli je lepší červené nebo zelené tlačítko“.
Kde je ta hranice mezi buzzwordem a termínem? Je inbound marketing jenom buzzword? Nemyslím si. Jen se prostě přirozeným vývojem času našel termín pro určitou činnost.