V poslední době jsem se setkal s několika záludnými dotazy, které mě donutily trošku popátrat a prolézt nápovědu AdWords. Protože se tyto informace můžou hodit a nejde je jen tak nalézt, rozhodl jsem se je sepsat sem.
Tady jsou záludné otázky, které je třeba zodpovědět:
Kolik kampaní můžu mít v jednom účtu Google AdWords?
Je to 10 000 kampaní – včetně aktivních i pozastavených kampaní. Je to poměrně vysoké číslo, které mi zatím nikdy nebylo limitem, jako překážku ho vidím max. u účtů, které dělají PPC reklamu dlouhá léta a např. pro každou sezónu připravují spousty nových kampaní a ty staré si chtějí nechávat pro účely statistik.
Kolik reklamních sestav můžu mít v jedné kampani?
20 000 reklamních sestav teoreticky může být limitem při nějakém automatickém vytváření kampaní např. z XML Feedu.
Kolik klíčových slov může být v reklamní sestavě?
Krásných 10 000 klíčových slov na jednu reklamní sestavu, to je docela slušná porce, řekl bych. A pokud Vám to pořád nestačí, vždycky se to dá nějak rozhodit do víc sestav. Myslete hlavně pořád na to, že klíčová slova v sestavě by měla být velice úzce související a relevantní vůči inzerátům, respektive cílové stránce.
Tady se mi podařilo zjistit také limit Skliku: žádný není 🙂
Pozor! V celém AdWords účtu však platí limit 5 000 000 klíčových slov.
Kolik může být reklam v sestavě?
Grafických reklam může být v sestavě 300. Textové inzeráty nejsou (podle toho, co vím) limitované, ale v celém účtu můžete mít maximálně 4 miliony reklam (aktivních / pozastavených).
Na kampaň můžete mít také např. jen 10 000 místních cílení a 100 000 rozšíření reklam na účet.
Další info o tomhle v Nápovědě Google.