Častá otázka potenciálních klientů, která má však takřka jednoznačnou odpověď – ANO! Většina nástrojů internetového marketingu umožňuje Vaši propagaci zacílit právě na okolí Vaší provozovny, a tak zajistit maximální efektivnost Vámi investovaných prostředků.
Je to jedna ze základních výhod internetového marketingu – lokální cílení. Jak při PPC reklamě ve vyhledávání, bannerové reklamě a remarketingu, SEO, tak i při propagaci v sociálních sítích je možné cílit jen na lokalitu, kde působíte.
Ukažme si to na příkladu malé pizzerie, která se zaměřuje na rozvoz po Praze – Vysočanech.
Jaké nástroje internetového marketingu bych pro takovou lokální pizzerii doporučil:
- PPC ve vyhledávání: potřebuje být okamžitě vidět na všechny relevantní výrazy (např. „rozvoz pizzy vysočany“); dobře zacílená PPC reklama přivede spoustu platících zákazníků. Byla by zčásti zaměřena na mobilní zařízení.
- Bannery včetně remarketingu: Není problém na uživatele z Vysočan zacílit také bannerovou reklamu a představit jim tak novou pobočku v místě jejich bydliště. Díky remarketingu se pak pobočka připomene těm, kteří si objednali pizzu např. minulý týden.
- Sociální sítě: také lokální pizzerie chce, aby se o ní mluvilo hezky, aby její služby byly doporučované dál. K tomu je ideálním základem kvalitní prezentace v sociálních sítích.
- Konverzní analýzy webu: můžeme na web přivádět spoustu návštěv, pokud bude špatně udělaný, zákazníků z něj bude minimum. Lokální pizzerii bude spousta lidí hledat v mobilu. Podporuje web Vaší lokální firmy mobilní zařízení?
- SEO: postupně by se web měl zobrazovat na prvních místech vyhledávačů i bez placené inzerce, toho lze docílit kvalitně odvedenou optimalizací pro vyhledávače.
Jste překvapeni, kolik služeb se hodí pro lokální pizzerii? A to nezapomeňte, že při propagaci na internetu můžete snadno kontrolovat své náklady a reklama tak rozhodně nebude drahá.
Správně připravená a zacílená reklama na internetu je stěžejním nástrojem pro propagaci malých a středních podniků s lokální působností!