Právě jsem na cestě z Brna po velkém víkendu. Sešla se tam parta 1000+ lidí od marketingu, kteří se vesměs shodli: tohle byla worldclass úroveň, která se u nás často nevidí. O čem to bylo?
Páteční workshop: Russell Savage
Tenhle borec, který stojí za blogem FreeAdWordsScripts měl už v pátek workshop, na kterém se snažil učit 30 lidí kódovat. Jak už to tak bývá, sešli se lidi, kteří s JavaScriptem hodně kamarádí, tak úplné „nuly“ – jako třeba já. Škoda, že to nebylo z popisu jasnější, workshop byl spíš pro programátory než PPCkaře. Russell ale v neděli v podstatě vysvětlí proč. První tuna inspirace ale byla naložena.
Ok, uz vím, jak se cítí na mých školení velmi nepokročilí uživatelé. Jen koukám, co to ten @russellsavage dělá.. #mktfest — Lukas Krejca (@lukaskrejca) 31. Říjen 2014
Ne, myslím, že většina ppckaru má mnohem akutnejsi nedostatky než se učit javascript. #mktfest — Lukas Krejca (@lukaskrejca) 2. Listopad 2014
Sobota: Avinash a skvělá Sandra
Konference začala už v sobotu ráno pěkně zostra. Paddy Moogan mluvil o výbavě moderního markeťáka (creativity, technology, strategy) a o tom, jak bojovat proti filtrům (Facebook, Google a spol.) diverzifikací zdrojů trafficu.
You need a diverse range of traffic sources. Your content needs to break through filters. By @paddymoogan #mktfest pic.twitter.com/DdrmJi1u83 — juraj holub (@Juraj_Holub) 1. Listopad 2014
Po obědě přišla hlavní hvězda víkendu. Přestože na festivalech a konferencích často hlavní hvězdy nemusím, Avinash Kaushik byla jízda.
Don’t judge a fish by it’s ability of climbing a tree. @avinash o vyhodnocování marketingu v jednotlivých fázích nákupního procesu #mktfest — Lukas Krejca (@lukaskrejca) 1. Listopad 2014
V souvislosti s přednáškou Avinashe jedna poznámka, která platí v podstatě pro všechny zahraniční přednášející: velmi oceňuju, že si dali práci a pracovali co nejvíc s českým prostředím. Několikrát zazněl Seznam, řešily se české weby, české situace. Jako návštěvník si toho obrovsky vážím. S několika zajímavými tipy přišel Karel Tlusťák z ROI Hunteru, který prezentoval FB ads a právě tento nástroj pro pokročilou spráhvu reklam. Například různé druhy bidování jsou zajímavou věcí k vyzkoušení. Hodně zvědavý jsem také na speciální formát pro lokální businessy, který prý bude umě oslovit uživatele, kteří například jdou kolem vaší restaurace.
„Pokud máte velmi konkrétně definované publikum pro reklamu, používejte platbu CPM. “ Zajímavý tip.. #mktfest — Lukas Krejca (@lukaskrejca) 1. Listopad 2014
Moc milým překvapením byla Sandra Camacho, která přednášela o atribučních modelech a vyhodnocování v Google Analytics. Dobře připravená prezentace a sympatické vystupování obsah výborně podtrhlo (narozdíl třeba od Julie Joyce).
Takový to, když vám @jantichy zkazi radost #mktfest pic.twitter.com/a91AJlkmbl — Lukas Krejca (@lukaskrejca) 1. Listopad 2014
Nedělní nálož výborných přednášek
Hned ráno začal v „poflédovsky“ prořídlém sále Jan Řezáč bořit představy o tom, jak se dělá web. To, že by každý stránka webu měla mít jasný cíl a tomu byste měli vše podřídit, by mělo být vytesáno kolem každé klávesnice.
O každé jednotlivé stránce si řeknete, co je ta jedna jediná věc, kterou tam má člověk udělat. #mktfest — Lukas Krejca (@lukaskrejca) 2. Listopad 2014
Při kvalitě českého vysokého školství bych neviděl jako problém, že webdesigneri nemají vš titul. #mktfest — Lukas Krejca (@lukaskrejca) 2. Listopad 2014
Na přednášku Martina Roettgerdinga jsem se hodně těšil. Mluvil o pokročilé optimalizaci shopping kampaní, jak si je rozdělit a nastavit tak, abyste na různé typy vyhledávacích dotazů dávali různou nabídku. Musím říct, že takhle bych si představoval přednášky na všech konferencích. Konkrétní téma, a teď si ukážeme jak na to.
Awesome! This is what I want to hear: concrete super pro tips. Thanks @bloomarty #mktfest — Lukas Krejca (@lukaskrejca) 2. Listopad 2014
Chápu ale, že pro lidi, pro které není PPC nejlepší věc na světě (ano, prý i takoví jsou), nebo nemají e-shop, z toho moc neměli. Opačným případem pro mě jsou často keynoty. I když i ta Dr. Petera Meyerse byla zajímavá, ukazoval zajímavá čísla, po Martinovi mi to přišlo málo. Jiří Malý mluvil o RTB, programmingu, AdWords, a tom všem tak nějak dohromady. Tak jsem se v jeho povídání zamotal, že jsem šel radši na oběd.
A propos oběd. A catering vůbec.
Prosím všem, co s tím měli cokoliv společného vyřiďte maximální pochvalu. Ta vepřová panenka s hříbkovou omáčkou? Famózní, chci ještě! Nebo ten štrůdl s mascarpone a špenátem. Nebo všechny ty sladkosti a sendviče. Případně lízátka, sušenky a muffiny. Díky za tenhle dvoudenní non stop VIP raut!!!
Uf, ppckaři mají co žrát! #mktfest pic.twitter.com/6IdJOhHiss — Lukas Krejca (@lukaskrejca) 2. Listopad 2014
Case studies byla výborná jízda
Jindra nově do programu zařadil případovky. Pětiminutové prezentace konkrétních kampaní. Rychle to odsýpalo, a tak ani nevadilo, že polovina z nich byla nic moc. Žraločí UniCredit, HR kampaň Generali nebo velká PPC kampaň pro Comic Con stálo za to vidět!
Nejlepší case study o využití AdBoostu od @Vlado_Cintula. Zatraceně zajímavá věc! #mktfest — Lukas Krejca (@lukaskrejca) 2. Listopad 2014
Rozhodně se přimlouvám, aby případovky měly za rok ještě více prostoru a aby se tím inspirovaly ostatní konference!
Seo is dead. konečně jasný důkaz. „@kral_lukas: Pripadovky na #mktfest super! Je prekvapenim, ze nebylo nic o #seo ?“ — Lukas Krejca (@lukaskrejca) 2. Listopad 2014
Největši překvapení
Filip Podstavec. Přiznám se, že jsem nezažil nezažil takhle připravenou přednášku s takovou show, jako měl tenhle frajer. Nejen že byla z mé oblíbené kategorie konkrétních to-do talků. Nejen, že připravil celou sadu skriptů a nástrojů, kterou dal všem k dispozici. Ale ještě to zabalil do takového balení, že i ten, koho linkbuilding nezajímá seděl zarytě v sedačce a užasle koukal.
Podstavec nám zkazil zbytek konference!
Je to tak. Nezávidím těm dvě chlápkům, co šli po Filipovi. Bylo hodně těžké, aby udrželi pozornost po takové náloži. Simo Ahava sice přinesl spoustu pro-tipů na práci s Tag Managerem, jen ale demonstroval rozdíl mezi tím, když se nepříliš sexy téma podá excelentně a průměrně.
Hodnocení na závěr? Gratuluji, Jindro.
Upřímně gratuluju , protože jsi se všema, co se na tom podíleli, ukázal, že i v ČR (a i v Brně) se dá udělat super akce. Super akce se všim všudy. Ve spoustě věcech dotažené do největšího detailu s jednoduchým cílem: aby to bylo pro lidi co nejlepší. Kéž by takhle uvažovalo co nejvíc podnikatelů.
P.S. Pokud chcete aspoň kousek z #mktfest ochutnat, kupte si videa z přednášek!