Vypadá to, že Facebook přichází s úpravou, která ač se může zdát drobná, může být pro správce stránek vítaným zlepšení. Podle informací InsideFacebook.com se v nejbližší době zvětší plocha, kterou zabírají odkazy vkládané na Facebook. Ty hrají v tuto chvíli nedůstojnou roli – náhledový obrázek má miniaturní rozměry 90×90 pixelů, a příliš pozornosti tak asi nepřitáhne.
Hlavně proto nebyly odkazy příliš využívané pro marketingové nabídky, upřednostňované byly spíše fotky doplněné o konkrétní odkaz. To samozřejmě nevypadá nijak dobře a hlavně Facebook pak zaplaví více či méně relevantní fotky s odkazem. Dá se tak uvažovat nad tím, že se sociální gigant pouští do boje se smutnýma očima koťátek a usměvavýma dětičkama, což jsou asi hlavní náměty zmiňovaných fotek.
A jak tedy mají upravené odkazy vypadat? Náhledový obrázek by měl nově dostat prostor 154×154 pixelů, navýšit by se měl také prostor pro text.
Co z toho vyplývá? Větší prostor pro obrázek a více textu by mohlo pomoci přitáhnout více pozornosti k odkazům. Ty tak již nemusí být součástí fotky, kde se například nedaly přidávat UTM parametry bez toho, aby to vypadalo hodně ošklivě nebo se použil nějaký zkracovač.
Vyplývá z toho také nutnost pro webmastery zkontrolovat, jestli všechny jejich obrázky nastavené v Open Graph tazích jako ilustrační mají velikost alespoň těch 154×154.
Jsem zvědavý, jak se tahle novinka uchytí, a zda opravdu přivede více kliknutí.