Knížku Michala Kubíčka 50 způsobů, jak získat zpětný odkaz jsem si koupil hned, co mi přišlo oznámení o tom, že vyšla. Ten den jsem ji taky přečetl. A musím říct, že to vůbec nebyla špatná investice – ani časová ani finanční (knížka po slevě stála tuším 99 Kč).
Z toho je jasné, že knížka se mi líbila a já rovnou řeknu proč. V článcích, případně knížkách o SEO a linkbuildingu je častým problémem, že to je jen taková omáčka o ničem, kde se řekne pár obecných zásad, jen abych napsal článek, ale najít v takových textech konkrétní radu je věc zcela neobvyklá. Samozřejmě – čest výjimkám! To jsou zpravidla opravdoví odborníci, kteří svému oboru maximálně rozumí a nebojí se, že když poradí někomu dalšímu, že je to připraví o výdělek (viz například Martin Kolčaba nebo Marek Prokop a jistě několik dalších). Tato knížka je pravý opak.
Po předmluvě následuje zodpovězení několika častých otázek, které jistě nebyly vybrány náhodně. Naopak. Myslím si, že zcela jasně ladí čtenáře (kteří tak ještě naladěni nejsou) na vlnu poctivého linkbuildingu bez využití zakázaných praktik. A pak už následuje to, co slibuje název – 50 konkrétních způsobů, jak můžete získat zpětný odkaz. Každý je ohodnocen hvězdičkami podle toho, jak moc jej Michal Kubíček považuje za vhodný. Své argumenty také většinou vysvětlí, myslím si ale, že většině čtenářů s každým dalším tipem dochází pro a proti už automaticky.
Mám-li knížce něco vytknout, tak by to snad bylo jen množství chyb a překlepů, kterých mi na 90 stránek přišlo (subjektivně, nepočítal jsem je) až až. Korektor tedy možná neodvedl nejlepší práci, té, kterou odvedl Michal Kubíček, ale nemůžu vůbec nic vytknout. E-kniha splnila mé očekávání, splnila to, co slíbila v názvu. Žádná omáčka, prostě 50 konkrétních praktických tipů, které se člověku hodí.