V poslední zajímavé době jsem narazil na dva zajímavé články: jeden na searchengineland.com, druhý pak na webu Martina Snížka. Dnes a denně se setkávám s tím, jak moc je pohled na SEO zkreslený, či – a co je mnohem horší – jsou ta tři písmenka využívána k prodeji služeb, které užitek přinesou málokdy. Oba články zmíním v tomto příspěvku a osvětlím i jeho divoký název.
Martin Snížek v článku Proč pořád měříte své SEO pozicemi? (doporučuji číst také diskuzi) vypichuje svou větu „Podle mě je cílem dnešního přístupu k SEO spíše dělat takové věci, aby i když jednoho dne vyhledávače přestanou fungovat, váš web nezemřel“. Ne zcela s ní souhlasím. Toto je cílem nějaké marketingové strategie webu, diverzifikace zdrojů návštěvnosti, ale ne optimalizace pro vyhledávače.
Ať to zní jakkoliv divně, SEO dnes již není optimalizace pro vyhledávače, při které jsme (tedy já ne, ale jistě je takových dost :-)) nainstalovali SEO lišty, naplnili patičky odkazy a dostali se na 100% v seo servisu. SEO je dnes optimalizace pro lidi, pro uživatele. Abyste získali relevantní návštěvnost z vyhledávačů, musíte nabízet kvalitní obsah, který lidé ocení. Až potom jej ocení roboti.
Tímto snad vysvětlení první části nadpisu, tu druhou vysvětluje vyjádření Matta Cuttse z Googlu, které se objevilo ve zmíněném článku na Search Engine Land: „Obvykle změny (v našich algoritmech) nepředstavujeme dopředu, ale teď je tady něco, na čem pracujeme již několik měsíců a snad to bude brzy uvedeno do provozu. Chceme, aby byl robot Google chytřejší a upřednostňoval opravdu kvalitní weby na úkor těch, které jsou jen 100% optimalizované. Takové weby by naopak mohly být penalizovány.“ Pokud tedy máte v každé druhé větě klíčová slova, povyměňované trakaře odkazů, skvěle vyplněné meta tagy (zkrátka zmíněných 100% v seoservisu), brzy to už na žádný větší úspěch nebude.
100% SEO – na rozdíl od té bavlny – se už jen tak dobře neprodá.
Jaký je váš pohled na SEO, případně oba zmíněné články?
Původní článek i s 3 komentáři naleznete zde